Материалдар / §5.Нәруыз құрылымдарының бұзылуы. Қызметі бойынша нәруыздарды жіктеу. (температура, pH)»
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

§5.Нәруыз құрылымдарының бұзылуы. Қызметі бойынша нәруыздарды жіктеу. (температура, pH)»

Материал туралы қысқаша түсінік
10.4.1.5- түрлі жағдайлардың нәруыздар құрылымына әсерін зерттеу;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Қырқүйек 2024
119
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
450 тг 405 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

10 сынып КГБ №5


ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Нәруыз денатурациясымен ренатурациясы.

1. Зертханалық жұмыс «Нәруыздардың құрылымына әр түрлі жағдайлардың әсері.

§5.Нәруыз құрылымдарының бұзылуы. Қызметі бойынша нәруыздарды жіктеу. (температура, pH)»

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

Молекулалық биология және биохимия

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 10 «а»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Нәруыз денатурациясымен ренатурациясы.

1. Зертханалық жұмыс «Нәруыздардың құрылымына әр түрлі жағдайлардың әсері. §5.Нәруыз құрылымдарының бұзылуы. Қызметі бойынша нәруыздарды жіктеу. (температура, pH)»

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.4.1.5- түрлі жағдайлардың нәруыздар құрылымына әсерін зерттеу;

Сабақтың мақсаты:

түрлі жағдайлардың нәруыздар құрылымына әсерін зерттейді;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы





Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.


«Бұрынғы атаулар» әдісінде білім беруші бұрынғы білімін еске түсіру мақсатында тірек сөздерді ұсынады:


Аминқышқылдары:қарапайым және күрделі нәруыздар; простетикалық топ; сутектік, сульфидтік және ковалентті немесе пептидтік байланыс; дисульфидтік көпіршелер; нәруыз молекуласының құрылымы: бірінші, екінші, үшінші (микроглобула), төртінші реттік (макроглобула).

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.





«Бұрынғы атаулар» әдісінде берілген тірек сөздердің мағынасын айтады, мазмұнын сипаттайды,ой қозғайды, пікір алмасады.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-кілт сөздердің анықтамасын сипаттайды - 3 балл;

Интерактивті панель, презентация


Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Оқушылардың назарын аудару

«Кіру билеті» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.


Нәруыз молекуласы қандай жағдайда бұзылады?

Нәруыз молекуласында химиялық байланыстың бұзылуына не әсер етеді?

Нәруыздар ыдыраған кезде қанша энергия бөлінеді?

Катализаторлар дегеніміз не?

Ферменттер дегеніміз не?

Асқорыту ферменттерін атаңдар?

Асқорыту ферменттері қандай қызмет атқарады?

Кіру билетінде қойылған сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-сұрақтарға жауап береді - 3 балл;

Интерактивті панель, презентация


Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Сабақтың мақсатын таныстыру

10.4.1.5- түрлі жағдайлардың нәруыздар құрылымына әсерін зерттеу;

Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация


Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Сабақтың ортасы




Жаңа тақырыпты таныстыру

«Қазіргі атаулар» әдісі

Мұғалім сабақ басында жаңа тақырып бойынша тақтаға бірнеше атау (терминдер) жазып қойып (3-4 атау), оқушыларға олардың мағынасы, мазмұны және өзара қатынасы мен байланысы туралы ойлануын сұрайды, атаулар бойынша топқа біріктіріледі.


Денатурация, ренатурация, нәруыздар-гормондар, нәруыз каналдар, гистондар, антидене, гемоглобин, меланин, фибриноген.

«Қазіргі атаулар» әдісінде берілген термин сөздердің мағынасы мен мазмұнын айтады, топқа бірігіп отырады.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-кілт сөздердің анықтамасын сипаттайды - 3 балл;

Интерактивті панель, презентация



Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Кинометафора» әдісі.

Мақсаты: Оқушының ой-өрісін, ойлау қабілетін дамыту.

Бір мәселе бойынша бейнесюжеттен үзінді көрсету арқылы баланың өз ойын, ой-пікірлерін білуге болады.

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-бейнефильмнен түсінгенін сипаттайды- 2 балл;

Интерактивті панель


бейнефильм


https://youtu.be/W8yNN0sVNJI


Практикалық тапсырмалар беру

Жеке жұмыс.

Мұғалім жаңа тақырып бойынша қысқаша ақпарат береді, жеке жұмыс ұйымдастырады.


1. Зертханалық жұмыс «Нәруыздардың құрылымына әр түрлі жағдайлардың әсері»

Оқушылар топтарда мұғалімнің бағыт берумен берілген тақырыпты талдап, берілген тапсырма жұмыстарын орындайды.



Зертханалық жұмыстың тақырыбын және мақсатын жазады. Зертханалық жұмыстың жұмыс барысын өз реттілігімен орындайды. Зертханалық жұмыстың нәтижесін шығарып, қорытындысын жазады.

Дескриптор:

- зертханалық жұмыстың тақырыбын және мақсатын жазады – 3 балл;

- зертханалық жұмыстың жұмыс барысын өз реттілігімен орындайды – 3 балл;

- зертханалық жұмыстың нәтижесін шығарып, қорытындысын жазады 3 балл;

Интерактивті панель, презентация


Жұмыс дәптерлері


https://youtu.be/W8yNN0sVNJI


Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Бағалау

Жеке жұмыс.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы ҚМЖ қосымшасында орналасқан.

Білім алушылар ҚБ тапсырмаларын орындайды. Ой қозғау жүзеге асады.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмасының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан.

Интерактивті панель, презентация


Жұмыс дәптері



Сабақтың соңы



Кері байланыс беру

1,2-«Бүгін сабақта зерттедім»

3- «Бүгінгі сабақта маған түсіну қиынға соқты»

4-«Менің жеңісім»

Білім алушылар өздері зерттеген, қиынға соқтырған және өз жеңісін жазады, кері байланыс береді.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация


Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Шығармашылық жұмыс.

«Биологиялық нысандарда нәруыздың болуын анықтау» 270-бет.

Білім алушылар келесі тапсырманы жасайды. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Жұмыс дәптері


Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША


1. Зертханалық жұмыс «Нәруыздардың құрылымына әр түрлі жағдайлардың әсері.

Мақсаты: түрлі жағдайлардың нәруыздар құрылымына әсерін зерттеу.

Құрал-жабдықтар: 1.сынақ сынауықтарының (пробирка) жиынтығы. 2. концентрлі сілті. 3. концентрлі қышқыл (сірке, азот, күкірт немесе тұз) 4. крахмал. 5. термостат. 6. қыздырғыш. 7.йод ерітіндісі (дәріханалық).

Жұмыс барысы:

5 сынақ сынауығын сілекеймен толтырыңдар.

1-сынақ сынауығын ешқандай өзгеріссіз, 37-40 градус температурада термостатқа салып қойыңдар.

2-сынақ сынауығын қайнағанға дейін ашық отта қыздырып, содан соң салқындағанға дейін тұғырда (штатив) қалдырыңдар.

3-сынақ сынауығына бірнеше тамшы концентрлі сілтіні (құрғақ күйіндегі NaOH немесе KOH алуға болады) тамызып, оны шыны таяқшамен араластырыңдар.

4-сынақ сынауығына бірнеше тамшы концентрлі қышқыл (әртүрлі 2 сынақ сынауығына, мысалы, сірке және азот қышқылдарын алуға болады) ерітіндісін тамызып, оны шыны таяқшамен араластырыңдар.

Әрбір сынақ сынауығына азғана сумен араластырылған крахмалды қосып, оларды араластырыңдар және барлық сынауықты 5-7 минут термостатқа қойыңдар.

Сынақ сынауықтарына йод ерітіндісін қосып, йодты сынақ жасап, бақылаңдар.

Тәжірибе нәтижесін кестеге жазыңдар.

Алынған нәтижелерді түсіндіріңдер. Сілекейдегі амилаза нәруызының құрылысындағы өзгерістер және оның физиологиялық белсенділігіне байланысты туралы қорытынды жасаңдар.


Қорытынды кестесі

Сілекейдің нәруызға әсер ету шарттары

Сынақ сынауықтары

Сілекей өзгерген жоқ

Температураның әсері (қайнату)

Негіздің әсері

1 қышқылдың әсері

2 қышқылдың әсері (егер ол қолданылған болса

Йод әсерінен кейінгі түсі








Кері байланыс беру

1,2-«Бүгін сабақта зерттедім»

3- «Бүгінгі сабақта маған түсіну қиынға соқты»

4-«Менің жеңісім»

Shape1




Жеке жұмыс

Тапсырма

Графикте cүтқоректілердің асқорыту жолының әртүрлі бөлігінен алынған P, Q және R ферменттерінің белсенділігі рН әсер еткен жағдайы көрсетілген. Ферменттің белсенділігіне рН - тің әсері 40 градус температурада зерттелінген.

Фермент не себепті 40 градус температурада ұсталынған,түсіндіріңіз:

1._________________________________________________________________________

2._________________________________________________________________________

Графикте көрсетілген ақпаратты пайдалана отырып, Q ферментінің белсенділігіне рН -пен әсер еткен жағдайда неге жоғары болғандығын тұжырымдаңыз?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Дескриптор:

- график арқылы температураның ферменттердің белсенділігіне әсер етуін түсіндіреді;

- рН әсері Q ферменттінің жұмысына қалай әсер ететінін сипаттайды;




Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!