Сабақ
кезеңі
|
Мұғалімнің
әрекеті
|
Оқушының
әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
Бұрынғы білімін еске
түсіру
|
Оқушылармен
амандасу, түгендеу, сынып тәртібін
қадағалау.
«Бұрынғы атаулар»
әдісінде білім беруші бұрынғы білімін еске түсіру мақсатында тірек
сөздерді ұсынады:
ДНҚ-полимераза, репликация,
матрицалық принцип, репликацияның басталу нүктесі, қос сутектік
және үш сутектік байланыс, Чаргафф ережесі, комплементарлық
принцип, жартылай репликацияның консервативті және диспресті
механизмі.
|
Оқушылар амандасады,
сынып тәртібін сақтайды.
«Бұрынғы атаулар» әдісінде
берілген тірек сөздердің мағынасын айтады, мазмұнын сипаттайды,ой
қозғайды, пікір алмасады.
|
Қосымша балл үшін
дескриптор:
-кілт сөздердің анықтамасын
сипаттайды - 3 балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология 10-сынып, Автор:
Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра»
баспасы 2019 ж
|
Оқушылардың назарын
аудару
|
«Кіру билеті» әдісі
бойынша оқу мақсатына сай сұрақ
қойылады.
РНҚ-ның қандай түрлерін
білесіңдер? Жасушадағы ДНҚ мен РНҚ-ның алуан түрлерінің рөлі
қандай?
|
Кіру билетінде қойылған
сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге
асады.
|
Қосымша балл үшін
дескриптор:
-сұрақтарға жауап береді - 2
балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Сабақтың мақсатын
таныстыру
|
10.4.1.8 - рибонуклеин қышқылы
типтерінің құрылысы мен қызметтерін
ажырату;
|
Жаңа сабақтың оқу мақсатын
жазады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология 10-сынып, Автор:
Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра»
баспасы 2019 ж
|
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
таныстыру
|
«Қазіргі атаулар»
әдісі
Мұғалім сабақ
басында жаңа тақырып бойынша тақтаға бірнеше атау (терминдер) жазып
қойып (3-4 атау), оқушыларға олардың мағынасы, мазмұны және өзара
қатынасы мен байланысы туралы ойлануын сұрайды, атаулар бойынша
топқа біріктіріледі.
Транскрипция, Арнқ, Трнқ,
Ррнқ,транскриптаза, транскрипцияланатын тізбек, кодон, антикодон,
функционалдық орталық, рибосома
«қадамы».
|
«Қазіргі атаулар» әдісінде
берілген термин сөздердің мағынасы мен мазмұнын айтады, топқа
бірігіп отырады.
|
Қосымша балл үшін
дескриптор:
-кілт сөздердің анықтамасын
сипаттайды - 3 балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология 10-сынып, Автор:
Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра»
баспасы 2019 ж
|
Оқушыларға бағыт бағдар
беру
|
«Кинометафора»
әдісі.
Мақсаты: Оқушының
ой-өрісін, ойлау қабілетін
дамыту.
Бір мәселе бойынша
бейнесюжеттен үзінді көрсету арқылы баланың өз ойын, ой-пікірлерін
білуге болады.
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
өз ойын, ой-пікірлерін
білдіреді.
|
Қосымша балл үшін
дескриптор:
-бейнефильмнен түсінгенін
сипаттайды- 2 балл;
|
Интерактивті
панель
бейнефильм
https://youtu.be/NDUVcRzk-SQ
https://youtu.be/1gfK9XzE2bM
https://youtu.be/NM3R7njRjec
|
Практикалық тапсырмалар
беру
|
Топтық
жұмыс.
«Кластер»
әдісі.
Тұжырымды ойларын
қарталарға түсіріп, топтық жұмыс қорғалады
(постер).
Идеялар мен
ақпараттардың арасындағы байланыстарды жинақтау,
тұжырымдау.
1-топ. «т-РНҚ
құрлысы мен қызметі»
2-топ. «а – РНҚ
құрлысы мен қызметі»
3-топ. «р –РНҚ құрлысы мен
қызметі»
|
«Кластер» әдісі
арқылы оқулықтағы ақпаратты топта талдайды, таныстырылымдарын
ұсынады. Тақырыптардың байланыстары туралы сұрақтар құрастырып,
оларға жауап іздейді, идеяларды
жинақтайды.
|
Дескриптор:
- т-РНҚ құрлысы мен
қызметін сипаттайды – 4
балл;
- а – РНҚ құрлысы
мен қызметін түсіндіреді – 4
балл;
- р –РНҚ құрлысы мен қызметін
анықтайды – 4 балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптерлері
Биология 10-сынып,
Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра»
баспасы 2019 ж
|
Бағалау
|
Жеке
тапсырма.
1-тапсырма Берілген
терминдеріне анықтама
беріңдер.
2-тапсырма.
Қажетті терминдерді
қолданып,рибосомадағы биосинтезге қандай органоидтар, қышқылдар,
РНҚ-ның түрлері қатысатынын
ажыратыңдар.
3-тапсырма.
Биологиялық диктант.
4-тапсырма. Мәтін Рибонуклеин
қышқылы.
|
Берілген терминдерге
анықтама береді.
Қажетті терминдерді
пайдаланып,
биосинтезге
қатысатын органоидтерді
жазады.
РНҚ –ның түрлерін
бір-бірінен ажыратады.
ДНҚ мен РНҚ –дағы
қарама-қарсы нуклеотидтерді
ажыратады.
Көшіріп жазу
үдерісімен оған ұқсайтын үдерісті
ажыратады.
РНК қрлысы мен қызмтені дұрыс
анықтайды.
|
Дескриптор:
- берілген терминдерге анықтама
береді-1 балл;
Дескриптор:
- қажетті
терминдерді пайдаланып,
биосинтезге
қатысатын органоидтерді жазады – 1
балл;
РНҚ –ның түрлерін
бір-бірінен ажыратады – 1
балл;
Дескриптор:
- ДНҚ мен РНҚ –дағы
қарама-қарсы нуклеотидтерді ажыратады – 1
балл;
көшіріп жазу
үдерісімен оған ұқсайтын үдерісті ажыратады – 1
балл;
Дескриптор:
- РНК қрлысы мен қызмтені
дұрыс анықтайды -1 балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптері
Биология 10-сынып, Автор:
Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра»
баспасы 2019 ж
|
Сабақтың
соңы
Кері байланыс
беру
|
Кері байланыс «4
себеп» әдісі арқылы. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында
оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын
тыңдайды.
|
Оқушылар бүгінгі сабақтың
мақсатына жеткізетін тапсырмалар орындауына қарай, өз түсінгенін,
пікірін, өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды
жасайды.
|
Мұғалім
оқушыларды
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағалайды. Жарайсың!
Жақсы!
Талпын!
|
Презентация
1.Мен түсіндім,
себебі ...
2.Мен түсінбедім,
себебі ...
3.Мен қолдана
аламын, себебі ...
4.Маған тиімді
болмады, себебі
.../ұсыныс……..
|
Білімді игеруді жақсарту және
оны тәжірибеге көшіру
|
Шығармашылық
жұмыс.
«ДНҚ және РНҚ молекулаларының
құрылысындағы ұқсастықтар мен
айырмашылықтар»
|
Білім алушылар келесі
тапсырманы жасайды. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Жұмыс
дәптері
Биология 10-сынып, Автор:
Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра»
баспасы 2019 ж
|