Материалдар / Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты.

Материал туралы қысқаша түсінік
Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпатын анықтау тайпаларды нәсілдік ерекшеліктеріне қарай ажырату
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Мамыр 2024
178
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
450 тг 405 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

     

Бөлім:

5.4 Ежелгі Қазақстан тарихына шолу

Педагогтің аты-жөні


Күні:


Сынып:5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты.

Зерттеу сұрағы: Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты қалай өзгерді?

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

5.1.1.2 Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпатын анықтау

Сабақтың мақсаты

тайпаларды нәсілдік ерекшеліктеріне қарай ажырату

Құндылықтар

Білуге,жаңаны тануға құштар болу

     

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Баға

лау

Ресурс

тар

Ұйымдастыру

кезеңі


Оқушылармен амандасу. Оқу мақсатын және бағалау критерийлерімен таныстыру.

«Миға шабуыл» жасау арқылы, - бейнебаяндағы көрсетілген мүсіндерден нені аңғаруға болады? қандай әсер береді? не ойладыңыз? оқушылардан сұрау

«Антропология» ғылымың нені зерттейтінін айтып өту.

Оқушылар жауап-тарын ұсынады: бұл суреттер ежелгі адамдардың тұрмы-сымен және мәдени жетістіктерімен байланысты.

Мадақ

тау

Скифы и саки.

Антропологические

реконструкции

Жаңа сабақ

І. Талдау

Оқушыларғақола дәуірінің, темір дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар өкілдерінің суреттерін салыстырып, бет пішіндердегі ұқсастық пен айырмашылықты ВЕНН әдісі арқылы анықтауға тапсырма беру.

Зерттеу мен талдау

Оқушыларға қола дәуірінің, темір дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар өкілдерінің нәсілдік белгілері туралы мәтін ұсынамын. Қола дәуіріндегі еуропеоидтық нәсілден темір дәуіріндегі тайпалардың біртіндеп өзгеруін төмендегі салыстырмалы кестеге жазып шығады.

Тайпа атаулары

Антропологиялық ерекшеліктері


Андрондықтар


Сақтар


Ғұндар


Үйсін


Ой-түйін:

(екі сөйлемнен аспайтын қорытынды жазу)

ЕББҚ оқушы (есту, көру, ойлау қабілеті) тапсырманы саралау арқылы орындайды.

"Неліктен Қазақстанда өмір сүрген тайпалардың бет әлпеті әртүрлі болды?"сұрағына

алдын ала дайындалған себептер жазылған карточкаларды таратып, себептердің ішінен негізгі екі себептерін анықтайды.

Себептері:

  1. Тайпалардың қоныс аударуы;

  2. Табиғи-географиялық жағдай;

  3. Тайпалардың бір-бірімен араласуы (ассимиляция).

Синтез.

Оқушылардың алған білімдерін пайдаланып, тайпалардың нәсілдік ерекшеліктерді анықтау.

Мозаика жасау үшін оқушыларға суреттердің қиындыларын беру .

І.Моңғолоидтық нәсіл

І.Еуропоидтық нәсіл

ЕББҚ оқушыға мадақтау арқылы қолдау көрсетіледі.

Бағалау критерийлері:

  • - қола дәуірінің, темір дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар ұқсастықтарын мен айырмашылықтарын анықтайды;

Дескриптор.

қола дәуірінің, темір дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар ұқсастықтарын біледі;

қола дәуірінің, темір дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар айырмашылықтарын біледі.

Бағалау критерийлері:

тайпалардың тарихи кезеңдердегі нәсілдік белгілерін салыстырады.

Дескриптор:

мәтін бойынша қола дәуірі тайпалары өкілдерінің нәсілдік белгілерін біледі;

мәтін бойынша темір дәуірі тайпалары өкілдерінің нәсілдік белгілерін біледі;

Бағалау критерийлері:

Қазақстанда өмір сүрген тайпалардың бет әлпетінің әртүрлі себептерін анықтайды.

Дескриптор:

тайпалардың бет әлпетіне тайпалардыңқоныс аудару әсерін біледі;

тайпалардың бет әлпетінетабиғи-географиялық жағдайдың әсерін түсінеді;

Дескриптор:

  • Мозайка негізінде моңғолоидтық нәсіл ерекшеліктерін анықтайды;

  • Мозайка негізінде еуропоидтық нәсіл ерекшеліктерін анықтайды.

ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады



«Ең үздік жауап»





«Алақан-жұдырық»


«Жұлдызшалар»



«Бармақпен»







Қосымша 2

Сарматтар шайқасы туралы мәтін. «Ұлы дала мемлекеттері», Алматы «Аруна» баспасы. 13-14 бб.


















Қосымша 3


Конверт, сұрақтар жазылған кеспе қағаздар, стикер








Қосымша 6



Қосымша 4

Қорытынды

Светофор әдісі.

Қызыл түс – мүлдем түсініксіз.

Сары түс – тағы да қайталау керек

Жасыл түс – барлығын түсіндім. Бәрі жақсы.



Үй тапсырмасы «Қазақстандағы тайпалардың антропологиялық ерекшеліктері қандай болды?»

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады

Дескриптор.

-эссе құрылымын біледі;

-35-50 cөз жазады;

-тақырып ойын аша алады

ҚБ – сабақтағы өз әрекетіне рефлексия жасау;


А4, конс

пект



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!