Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / "In all weather" 5-сынып ашық сабақ жоспары
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Short term
plan
Unit 9: Holidays
School:
Date: 30.04.2024
Teacher name:
Grade: 5
Number present:
absent:
Lesson title
In all
weather
Learning objectives
5.2.2.1 understand an increasing range of unsupported basic
questions which ask for personal
information;
5.4.1.1 understand the main points in a limited range of
short simple texts (a poem) on general and curricular
topics
Learning objectives
(assessment criteria)
Learners will be able
to:
- introduce the topic and predict the content of the
text
- read for
specific information
Levels of
thinking skills
Knowledge and
comprehension
Stages/
Time
Teachers
actions
Students
actions
Assessment
Resources
Beginning
5min
Greeting. (Whole class,
Individually)
T tells theclassto make
groups of 4.
Warm up: “Guess the
topic”
T
asks
students to think about topic that going to
conduct.
T:What do you think about
today’s theme?
1. Today the weather is hot.
2. We want to go to the beach
3. Do you like rainy day?
Setting the aim of the lesson.
Tgives
opportunity to show learners finished tasks and find out new words
to try them use in their speech.
Learners read the given
sentences on the board and guess the topic and share with their
ideas.
Remember and recognize
the main vocabulary.
Teacher controles the process, gives feedback and asks
additional questions if it’s nessasery.
PPT
Slides
Sheets of
peppers
Pictures of
sports
Middle
30 min
Task.
I
(Wh, I) (pair
dicsussion)
Ex:1 P:
110
• Draw Ss' attention to the texts and ask
three Ss to read the first sentence in each one aloud. Elicit the
text type and then ask Ss to read the first sentence in each text
and say where each person is.
A learner with
individual needs: will be paired with helpers
and teacher allows him to use simple, basic statements in his
discussion.
Learners look at the texts. Read the first
sentence in each text. Where is each person.
ANSWERS
They are
postcards.
Lena is in Australia,
Berik is in Kazakhstan and Ruslan is in
Thailand.
• Ask Ss to skim through each text again and
elicit which text matches which postcard and then ask Ss to say the
sentence from each text which best describes each
picture.
T
asks some
CCQs:
Are Meruert and her dad
having a fantastic time in Australia?
Are Asel and Sanzhar
sunbathing at the moment?
Are Nurzhan and I
having a snaack
Learners listen, read and match the
pictures to the postcards.
ANSWERS
1 B Assel and Sanzhar
are skiing at the moment.
2 C Saule and Nurlan
are visiting the floating
market.
3 A Dad and Meruert are
windsurfing
Learners answers Yes or No in CCQ
ANSWERS
-Yes
-No
-Yes
Self -assessment
Check themselves.
T’s CCQs
Descriptor:
- listen and read
- match the pictures to the
postcards
Total: 2
point
Worksheets
PPP
Text
New Inside out by Macmillan SB p.12
ex.1
Task.
III
(Task for
understanding)
Ex: 3 P:
110
• Allow Ss some time to read the texts and
answer the questions.
Direct Ss to the Word List to look up the
meanings of the words in the Check these words
box.
Check Ss'
answers.
A learner with
individual needs: will be supported by teacher
and by helpers from his
class.
• Learners read the texts again and answer
the questions.
ANSWERS
1 Lena is in
Australia,
2 Meruert is
windsurfing.
3 Lena is
sunbathing.
4 Berik is in
Shymbulak.
5 It's freezing cold, but the sky is blue
and the sun is shining.
6 It's strange; sometimes it's warm and
sunny, but it's often cloudy and
rainy.
7 Assel and Sanzhar are
skiing.
8 Yes, he is.
D* a
learner:
- discuss the given
sentences in pairs
Pair assessment.
Descriptor:
- read the texts
again
- answer the questions.
Total: 2
point
Cards
PPP
Slide with answers
End
5
min
The Ladder
method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers
to the Success Ladder.
Green- I
understood
Yellow-I have
some questions
Red-I need a
help.
Ex:
P:
Home task
Ss use their
stickers to show their knowledge according to the
lesson
Whiteboard
Pupils Book
Poster: Success Ladder.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз