Материалдар / Lesson study сабағы My country 5 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Lesson study сабағы My country 5 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Балалардың білім алғандығының анағұрлым анық,әртнрлі қырларынан және егжей-тегжейлі дәлелін көруге септігін тигізеді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Мамыр 2021
390
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
770 тг 693 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Unit of a long term plan

Unit 3 Fantasy world.

School:Shapov School


Date:

Teacher’s name:Tanatarova D.E


Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

My country

Learning objectives

5.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

5.W1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • 1.We are going to talk about our Homeland Kazakhstan.

  • 2. To know about geographical features in Kazakhstan.

  • 3.To know about names of cities, regions, geographical area of KZ.

Assessment criteria

Make up questions and ask their partner

Describe countries, cities and places to the partner in oral form

Plan, write and edit at text level

Values links

The independence of Kazakhstan

Cross-curricular links

Geography

Previous learning

Countries of Kazakhstan

Plan

Planned timings

Planned activities

Resources

Beginning of the lesson






6 min

The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warm up.



Look at the word " My country".

Make a cluster in pairs association with the theme “My country”

Culture

Cities

Language

Traditions







Picture of cities






Cluster


Main

Activities


5 min

























5 min























7 min













7 min






















3 min

New words:

Capital-астана

mountain - тау

forest - орман

desert- шөл дала

lake - көл

river - өзен

steppe – дала





A – level

Check the meaning of the words. Then match the words with 1-6.

1.  2.

3.   4. 

5.   6. 

Formative assessment:

Teacher assesses orally

(well done, good, right, perfect, think better)



II-level

Look at the map of Kazakhstan and choose the correct words in the text.

There are forests/ lakes in the north and west. In the centre of the country there is a steppe/ lake called Saryarka and a desert/ mountain called Aral Karakum. Kyzylkum and Moyunqum are in the south. There are three long rivers/ deserts in the south: Syrdarya, Shu and Ili. In the south-east, there is a big lake/ river called Balkash. The mountains/ forests in the east are called the Altay and in the north-west there are the Urals and the Tian Shan.



III-level

Complete the sentences with the plural forms of the nouns in exercise 1.

1.In winter, there is a lot of snow in the _____ . When the weather is

good, people go to there to ski.

2. There is a lot of fish in the _____. People go there to catch the fish.

3. There is more water in the _____ after heavy rain. People go there

to swim.

4. There are a lot of trees in the _____ and the air is very cleanPeople go

there to hike.

5. There is a lot of sand in the _____. Sometimes people go there to

ride a camel.

6. There are no trees in the ______, but there is grass. People go there

to see interesting plants and animals.



Formative assessment:

Teacher assesses orally

(well done, good, right, perfect, think better)



True or False.






The picture of the map,forests,deserts,rivers




















































































T or F













Ending the lesson

5 min

Reflection.

C

O

U

N

T

R

Y



Formative assessment:

Teacher assesses learners:

Well done!

Good!

Try again!









Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check



Less able learners are supported with examples helpful phrases

Most able learners challenged by making whole sentences without support task by using internet

I will assess learners by giving oral feedback and explain why they have taken such kind of assessment.

During the lesson was used teacher assessment, peer-assessment, observation.

Using physical exercises and active activities.











Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!