Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Long-term plan
unit 1 : Hobbies &
Leisure
School:№5 school gymnasium named
after A.Kunanbaev
Date:16.09.2024
Teacher name:Migdzhigitova
Ulbosyn
Grade:7«A»
Number
present:
Absent:
Theme of the
lesson:
Making plans
Learning
objectives
7.2.4.1understand with little support
some of the implied meaning in extended talk on a limited range of
general and curricular topics
7.1.4.1evaluate and respond
constructively to feedback from
others
7.3.6.1begin to link comments with
some flexibility to what others say at sentence and discourse level
in pair, group and whole class
exchanges
Lesson objectives
All learners will be able
to:
Understand with little support some of the
implied meaning in extended talk on a limited range of general and
curricular topics
Most learners will be able
to:
Begin to link comments with some flexibility to
what others say at sentence and discourse level in pair, group and
whole class exchanges
Some learners will be able
to:
Evaluate and respond constructively to feedback
from others
Assesment
criteria
Understand with little support some of the
implied meaning in extended talk on a limited range of general and
curricular topics
Previous learning
Use
of English:Present Simple & Present Continuous
Lesson
plan
Time
Planned
activities
Learners’ activities
Evaluation
Resources
Beginning
(10
min)
5min
5min
1.Organization
moment
Good morning students!My name is
Migdzhigitova Ulbosyn. I am glad to meet
you.
How are
you?
What date is it
today?
What day of
week is it?
2. Checking
homework
The teacher will check the
homework.
Greeting
Learners should read their
homework
Verbal evaluation
Verbal
evaluation
Middle
(30
min)
10
min
7
min
8
min
5
min
3. Work with
grammar
The
teacher explain the rule about Comparative/Superlative
adjectives.
4.Task
1
Students should fill
in the correct comparative
forms.
5. Task
2
The
teacher will show a task where students should write and put
adjectives in correct order.
6. Task
3
The teacher explain
the rule about too/much . The students should complete the
sentences and put
too/much.
Learnersshould understand a
rule
Learners
shouldfill in the correct
comparative forms.
Learners
shouldwrite and put adjectives in
correct order.
Learners
shouldcomplete the sentences and put
too/much.
Verbal
evaluation
Mutual
evaluation
Mutual
evaluation
Mutual
evaluation
Student
book
Student
book
Workbook
Student book
End
(5
min)
3min
2
min
7.Reflection
The teacher checks
how the students understood today's lesson by asking questions
about today’s lesson.
8.Homework
WB – ex.7,8 , p.7
Learners should answer the
questions
Self-assessment
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз