Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
People and places
Материал туралы қысқаша түсінік
Пищевые проблемы
Проблема обеспечения населения пищей также находится в числе глобальных вызовов. Химия играет важную роль в разработке новых методов производства пищевых продуктов и помогает сохранять их свежесть на протяжении длительного времени.
Например, использование химических добавок позволяет предотвратить развитие бактерий и плесени в продуктах, продлевая их срок годности и снижая риск отравления. Также химические процессы используются для разработки новых вариантов сельскохозяйственных культур, которые более устойчивы к погодным условиям и болезням.
Learning objectives that this lesson is
contributing to
3.1.6.1
understand some specific
information and detail of short, supported information or talk on a
limited range of general and some curricular
topics;
3.2.1.1
make basic statements which
provide personal information on a limited range of general
topics;
3.3.3.1
use can to make requests and
ask permissions.use must
\must not\have to talk about
obligation
Lesson objectives
Learners will be able to:
Identify different light
sources
Read and
completetopic with
support
Assessment criteria
Learners have met the learning objective
(3.1.6.1
3.2.1.1
3.3.3.1
if they can:
Learners have met this learning objective if they
can:
-Recognize some of the new words;
-Understand simple fiction text
about source of light.
Cross - curricular links
Introduction to
science.
Plan
Planned timings
Planned activities
Resources
2 min
3 min
3 min
2 min
2 min
Greeting & Objectives
Lesson objectives learning objectives will be
introduced.
Check up home work
Teacher will invite the children to go to
the blackboard and choose krishki with different
colors .Children choose krishki and there is a
picture and they have to say in English what
there
Dividing into groups
with these colors
Explaining new theme:
Teacher suggested to watch
video (sources of light) and make predictions about theme of the
lesson
Look at the pictures.
Can you say which ones are a source of
Light?
New
vocabulary:
Source
-источник
Candle
-свеча
Torch
-фонарик
Lamp
-лампа
Traffic lights
-светофор
Nature
-природа
Practice
Activity 1
Keys:
1
4
3
5
6
2
SA:Students compare their answers with the
answer key shown on the board
Activity 2
Read and
translate
Activity 3Read and
answer
Which light comes from
nature?
Key: stars, moon, sun
Which light do we
make?
Key: lamp, torch, candle
SA:Students compare their answers with the
answer key shown on the board
Activity 4 Complete the
sentences using the words below
Sourcelampsuntorchstars
Traffic lights are man-made _______ of
light.
There is a ______ in my
room.
The ______ shines
bright.
There lot of _______ in the
sky.
We need _____ when it’s
dark.
Reflection
Can you name sources of light?
Sun, candle, moon, stars, torch
Can you name natural sources of
light?
Sun, moon, stars
Can you name man-made sources of
light?
Torch, candle, traffic light
Additional information
Differentiation – how do you plan to give more
support? How do you plan to challenge the more able
learners?
Assessment – how are you planning to check
learners’ learning?
Less able students – greater support by means of
prompts, visuals or writing difficult words on the
board
More able students – independent work on definite
tasks with little/no support
Allow for flexible groupings and cooperative
learning, depending on the appropriateness to the
task
Allow for extra time for students needing it,
when appropriate
Give extra text or visual support to students
needing extra English support
through observation
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз