Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
•Remind Ss of the first page of the module,
that some sports take the word play and others
go.
Explain that some also take
do.
Read the box aloud. Remind Ss that the
rules are true for most sports but not
all.
Ask Ss to get into
pairs.
Give Ss time to complete the
exercise.
Check answers around the
class.
T
asks some
CCQs:
do
football
do
karate
play golf
Learners read the theory box, then in
pairs complete the gaps. Do, play or go?
ANSWERS
1
do
2
play
3
go
4
play
5
do
6
go
Learners answers Yes or
No in CCQ ANSWERS
-No
-Yes
-Yes
Self -assessment
Check themselves.
T’s CCQs
Descriptor:
- read the theory box
- complete the gaps
Total: 2
point
Worksheets
PPP
Text
New Inside out by Macmillan SB p.12
ex.1
Task.
III
(Task for
understanding)
Ex: 7 P:
99
• Ask Ss to get into
pairs.
• Read out the adjectives, and then the
example.
Ss tell each other the sports they like
and don't like, giving reasons using the adjectives in the
box.
• Monitor the
activity.
A learner with
individual needs: will be supported by teacher
and by helpers from his
class.
• Learners in pairs discuss which of the
sports in ex 6 you like/ don’t like. Use these
adjectives.
ANSWERS
A: I think playing golf is boring. I like
playing baseball. It's exciting.
B: Yes, it is. I like it too. What about
doing karate? I like it because it's fast and
fun.
A: I don't agree. I think doing karate is
dangerous. I prefer doing
wrestling.
B: I don't think so. It's difficult. I
like going bowling. It's relaxing.
D* a
learner:
- discuss the given
sentences individually
Group -assessment
Leaders of each group will assess other student’s task by
right answer that they get from the smart
board.
Cards
PPP
Slide with answers
Task.
IV
(Task for reflection and
evaluation)
Ex: 8 P:
99
• Ask Ss to get into
pairs.
Direct their attention to the pictures.
Ask a S to read out the example.
Ss tell their partners what equipment is
needed for each sport.
Monitor the activity and elicit answers
from around the class.
T
asks some
CCQs:
Do we need trainers to
play football?
Do we need googles to
play tennis?
Do we need a helmet to
play cricket?
Learners look at the pictures. Answer the
question.
ANSWERS
B: To go skiing, we need skis, poles and
goggles.
A: We need a racquet (and a ball) to play
tennis.
B: To play basketball we need a hoop (and
a ball).
A: To play cricket we need a helmet and a
bat (and a ball) .
Learners answers Yes or
No in CCQ ANSWERS
-Yes
-No
-Yes
Pair assessment:
The task will be assess by pairs
T’s CCQs
Descriptor:
- look at the pictures.
- answer the
question.
Total: 2
point
PPP
End
5
min
VAK
feedback.
VAK- Visual, auditory,
kinesthetic.
What have you learnt with your eyes this
lesson?
What have you learnt with your
ears?
What have you learnt with your
body?
Ex:
P:
Home task
Come back to the lesson objectives and
summarize with students if they met the lesson
objectives.
Ss give the VAK
feedback.
PPP
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз